Page 38 - Calikusu 3.Sayı
P. 38
Sokak hayvanları için ELELE
Kurucu olduğumuz Sokak Hayvanları ve tüm karar alma süreçlerine öğrenci proje yürütme, işbirliği, iletişim, ya-
İçin Elele adlı e-Twinning Projesi fark- katılımı ön planda tutulmuştur. bancı dil,eleştirel düşünme, yaratıcı-
lı branşlardan 8 öğretmen ve 12-15 lık,empati kurma gibi 21.yy becerileri
yaş arası 88 öğrencinin görev aldığı Dijital teknolojiler kullanarak sokak gelişti. Dijital ve küresel vatandaşlık
Türkiye-İtalya ortaklığında uluslara- hayvanlarının sorunları konusunda yolunda eTwinning projelerinin öğren-
rası toplumsal duyarlılık türünde bir farkındalık yaratıp öğrencilerimize cilerimizin gelişimine olan katkısının
eTwinning projesidir. Proje tabanlı, hayvan sevgisi aşılarken öğrencile- farkında olarak teknoloji kullanımını
web destekli, yaparak- yaşayarak ve rimiz hayvan hakları, sosyal yaşam ön planda tuttuk. Etkinliklerimizin ta-
harmanlanmış öğrenme, beyin fırtına- problemleri konusunda bilinçlenmiş mamında öğrenci katılımına öncelik
sı, küçük grup çalışması, drama,okul ve teknoloji, eğitim, aktif vatandaşlık vererek web 2.0 araçlarını öğrenme-
dışı öğrenme gibi yöntem ve teknikler ve etik konularında geleceğin eğitim lerini ve aktif kullanmalarını sağladık.
kullanarak yapılandırmacı bir yaklaşım anlayışının parçası olan önemli yetkin-
ile öğrenci merkezli etkinlikler yapılmış likler kazanmışlardır.Öğrencilerimizin Öğrencilerimiz karışık ülke takımla-
rıyla e-kitap,manifesto yazma,Drama
yazıp oynama,UNESCO Evrensel Hay-
van Hakları Bildirgesi sunumu,takvim
hazırlama gibi ortak çalışmalar yaptı-
lar.Takım çalışmaları sosyokültürel öğ-
renme kuramı doğrultusunda işbirliği,
yabancı dilde iletişim, yaratıcılık gibi
yönlerini geliştirdi.Öğrencilerimiz top-
lum yararına kampanya düzenleme ve
gönüllük çalışmaları yapma konusun-
da tecrübe kazandılar.Canva, menti-
meter, bitmoji, snapchat, storycum-
per,padlet, kahoot,artsteps, pixiz,
sketch, googleclasroom web 2.0
araçlarını kullandılar.Araçların kullanı-
mının öğretilmesinde ‘’ters yüz sınıf’’
tekniğini kullanıldı.Kullanım videoları-
nı evde izlediler,okulda ise uygulama
yaptılar. Öğrencilerimizin güncel tek-
nolojilerden haberdar olmaları adına
YALOVA 38