Page 38 - Calikusu 3.Sayı
P. 38

Sokak hayvanları için ELELE







    Kurucu  olduğumuz  Sokak  Hayvanları   ve tüm karar alma süreçlerine öğrenci   proje  yürütme,  işbirliği,  iletişim,  ya-
    İçin Elele adlı e-Twinning Projesi fark-  katılımı ön planda tutulmuştur.     bancı  dil,eleştirel  düşünme,  yaratıcı-
    lı  branşlardan  8  öğretmen  ve  12-15                                       lık,empati  kurma  gibi  21.yy  becerileri
    yaş    arası  88  öğrencinin  görev  aldığı   Dijital  teknolojiler  kullanarak  sokak   gelişti.  Dijital  ve  küresel  vatandaşlık
    Türkiye-İtalya  ortaklığında  uluslara-  hayvanlarının  sorunları  konusunda   yolunda eTwinning projelerinin öğren-
    rası  toplumsal  duyarlılık  türünde  bir   farkındalık  yaratıp  öğrencilerimize   cilerimizin  gelişimine  olan  katkısının
    eTwinning  projesidir.  Proje  tabanlı,   hayvan  sevgisi  aşılarken  öğrencile-  farkında  olarak  teknoloji  kullanımını
    web  destekli,  yaparak-  yaşayarak  ve   rimiz  hayvan  hakları,  sosyal  yaşam   ön planda tuttuk. Etkinliklerimizin ta-
    harmanlanmış öğrenme, beyin fırtına-   problemleri  konusunda  bilinçlenmiş   mamında  öğrenci  katılımına  öncelik
    sı,  küçük  grup  çalışması,  drama,okul   ve teknoloji, eğitim, aktif vatandaşlık   vererek  web  2.0  araçlarını  öğrenme-

    dışı öğrenme  gibi yöntem ve teknikler   ve  etik  konularında  geleceğin  eğitim   lerini ve aktif kullanmalarını sağladık.
    kullanarak yapılandırmacı bir yaklaşım   anlayışının parçası olan önemli yetkin-
    ile öğrenci merkezli etkinlikler yapılmış   likler  kazanmışlardır.Öğrencilerimizin   Öğrencilerimiz  karışık  ülke  takımla-
                                                                                  rıyla  e-kitap,manifesto  yazma,Drama
                                                                                  yazıp oynama,UNESCO Evrensel Hay-
                                                                                  van Hakları Bildirgesi sunumu,takvim
                                                                                  hazırlama gibi ortak çalışmalar yaptı-
                                                                                  lar.Takım çalışmaları sosyokültürel öğ-
                                                                                  renme kuramı doğrultusunda işbirliği,
                                                                                  yabancı  dilde  iletişim,  yaratıcılık  gibi
                                                                                  yönlerini geliştirdi.Öğrencilerimiz top-
                                                                                  lum yararına kampanya düzenleme ve
                                                                                  gönüllük çalışmaları yapma konusun-
                                                                                  da  tecrübe  kazandılar.Canva,  menti-
                                                                                  meter,  bitmoji,  snapchat,  storycum-

                                                                                  per,padlet,  kahoot,artsteps,  pixiz,
                                                                                  sketch,  googleclasroom  web  2.0
                                                                                  araçlarını kullandılar.Araçların kullanı-
                                                                                  mının öğretilmesinde ‘’ters yüz sınıf’’
                                                                                  tekniğini kullanıldı.Kullanım videoları-
                                                                                  nı evde izlediler,okulda ise uygulama
                                                                                  yaptılar. Öğrencilerimizin güncel tek-
                                                                                  nolojilerden  haberdar  olmaları  adına
                                                             YALOVA                                              38
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42