Page 36 - Calikusu 3.Sayı
P. 36

GEÇMİŞTEN




                GELECEĞE



                          EL ELE








        Çiftlikköy Giyim Sanayicileri Derneği
        Eğitim Vakfı Çiftlikköy İlkokulu 1B Sı-
        nıfı öğretmeni Saniye Yıldız, sınıfında
        2021-2022 eğitim öğretim döneminde
        uygulamak üzere oluşturduğu “Geç-   özel  yerlerini  gezerek-görerek-ya- rı  projemize  destek  verdi.  Onlarla
        mişten Geleceğe El Ele” başlığıyla bir   şayarak  tekrar  sosyalleşmelerinin  ortak  etkinlikler  düzenlemeye  baş-
        proje hayata geçirdi. Projenin temel   sağlanması  planlandı.  Bu  şekilde  ladık.  Bu  projeyle  her  ay  sosyal  bir
        amacı,  salgından  dolayı  zayıflayan   oyun temelli öğrenmeyle çocukların  etkinlik ve konu bazlı geziler planla-
        aile  bağları  ve  nesiller  arası  iletişim   problem çözmeyi öğrenmesi, zekâ- dık.  Ayrıca  projemizi  E-twinning’de
        kopukluğunu  güçlendirmek  olarak   larının  gelişmesi,  duygusal  okur- Türkçe İngilizce olarak paylaştık. Beş
        belirlendi. Ayrıca üç kuşağı bir araya   yazarlığı  öğrenmeleri  sağlanmaya  farklı  okuldan  beş  öğretmen  arka-
        getirerek unutulmuş kültür ve değer   çalışıldı.  Aile  ilişkileri,  Türk  gelenek  daşım  projeye  ilgi  gösterdi.  Yalova
        yargılarını hatırlatmak, gelecek nesil   göreneklerinin  öğrenimi,  sosyalleş- Merkez  Rahmi  Tokay  İlkokulundan
        olan  (öğrencilere)  yaşayarak  ve  ya-  me, bireysellikten çıkarak toplumla  Yasemin Kaşıkçı kurucu ortak olarak
        parak öğretmek amaçlandı.           birlikte olabilme, bir grubun parçası  projeye  dahil  olurken,  Yalova  Çift-
                                            olabilme,  paylaşma,  özgüvenin  ge-
        Projenin  uygulama  aşamasında;  öğ-  lişmesine katkı sağlamakta süreçte
        rencilere iki yıl boyunca evde kalma-  gözlemlenen durumlar oldu.
        ları nedeniyle eksilen oyun oynama,
        çevreyi-canlıyı  koruma,  ortak  etkin-  Projenin yürütücü Saniye Yıldız, sü-
        liklere katılım, sorumluluk alma, pay-  reci şöyle aktardı: “Bu projeyi uygu-
        laşma  gibi  değerleri  tekrar  kazandı-  larken aile büyüklerimizden yardım
        rılması ve bununla birlikte yaşadıkları   aldık.  Sınıf  içi  etkinliklerimize  katıl-
        şehrin kültürel değerlerini tanıma ve   dılar.  Çeşitli  sivil  toplum  kuruluşla-




























                                                             YALOVA                                              36
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41