Page 34 - Calikusu 3.Sayı
P. 34

OYUNLARLA İNGİLİZCE





     Şehit Ömer Halisdemir Ortaokulu 6      Dokunma  Oyunu  (Touchıng  Ga-        Zıplayan     Kanguru     (Jumpıng
     ve 7. sınıf öğrencilerinin İngilizceyi   me)’nda  ilk  olarak  öğrenciler  sı-  Kangroo)’da  İngilizce  kelimeler
     eğlenerek,  yaparak-yaşayarak  ve      ranın  üzerine  dizili  olan  İngilizce  yere  üçerli  sırayla  diziliyor.  Öğren-
     akılda  kalıcı  şekilde  öğrenebilmesi   kelimelere  göz  gezdiriyor.  Sonra  ciler  üçerli  sıradan  öğretmenin
     için  21-25  nisan  tarihlerinde  Öğret-  öğretmenin  söylemiş  olduğu  keli-  söylediği  kelimelerin  İngilizcesi-
     men  Sibel  Uğur  tarafından  birbi-   menin İngilizcesini buluyor ve ona  nin yanına zıplıyor. Daha sonra bir
     rinden farklı dört eğlenceli etkinlik   ilk dokunan kişi oyunu kazanıypr.    sonraki  sırada  yer  alan  kelimenin
     gerçekleştirildi.                      Balon  Patlatma  (Popping  Ballo-     yanına zıplıyor. Bu aşamaları takip

     Hafıza Oyunu (Memory Game)’nda         on)’da masanın üzerine çok sayıda     ederek etabı bitirmiş oluyor. Etabı
     öğrenciler  ilk  olarak  yerde  karışık   şişirilmiş balon bırakılıyor. Bu balon-  en kısa sürede tamamlayan öğrenci
     olarak  dizilmiş  İngilizce  kelimelere   ların içinde yeni öğrenilen konuyla   oyunu kazanıyor.
     göz  gezdiriyor,  sonra  sırayla  gele-  ilgili kağıda yazılmış cümle kalıpları  Oyunların  öğrenme  ortamını  eğ-
     rek  öğretmenin  söylemiş  olduğu      bulunuyor.  Patlatılan  balondan  çı-  lenceli ve ilgi çekici hale getirdiğini,
     Türkçe  kelimelerin  İngilizcelerini   kan cümlelerle ilgili yapılması gere-  derse en az ilgi duyan öğrencilerin
     bulmaya  çalışıyor.  Kelimeleri  en    keni ilk olarak doğru yapan oyunu  bile  derse  katıldığını  gözlemleyen
     kısa sürede bulan kişi oyunu kaza-     kazanıyor.                            Sibel Öğretmen, derslerde bu tarz
     nıyor.                                                                       etkinliklerin olabildiğince fazla kul-
                                                                                  lanılması gerektiğini dile getirdi.





















                          Sibel UĞUR

                                                             YALOVA                                              34
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39