Page 41 - e-Dergi_Calikusu_07032022.pdf
P. 41

bir ürün ortaya koymak da değil-     man  istersek  mola  veriyor;  dü-  yaratıcı ve yenilikçi süreçler için
        dir. Kimi zaman bir şeyleri kimse-   şünmemize,  sorgulamamıza  ve       bir başlangıç olarak öngörülen-
        nin  düşünmediği  şekilde  ortaya    araştırmamıza  olanak  tanıyor.     ler arasında.

        koymak,  kimi  zaman  düşünce-       Eğitimcilere,    anne-babalara,     “Herkes yaratıcı ve yenilikçi ola-
        lerin kuluçka süreci, kimi zaman     kendi  potansiyelinin  zirvesine    bilir, yeter ki isteyelim.”
        da bir yol açmak icat çıkarmaktır.   tırmanmaya çalışan herkese ses-
        En önemlisi de çocuklarımızın ve     lenen bu kitapta yeni kıtalar keş-  Umarım yolculuktan sıkılmamış-
        gençlerimizin yollarını açmak…       fetme  isteğiyle  uyanıyorsunuz.    sınızdır.  Bir  sonraki  turumuza
                                             Kim  bilir  belki  de  bulduğunuz   sağlıkla, huzurla, yaratıcı ve ye-
        Öğrencilerimizin  önlerini  açabil-  kıtaya  isminiz  çoktan  verilmiş-  nilikçi  düşüncelerimizle/icatları-
        mek  için  uygun  sorular  sormak,                                       mızla birlikte katılmak dileğiyle.

        sınıf/okul-okul  dışı  ortamlarını   tir bile… Bir kozalaktan da, bir
        buna uygun olarak hazırlayıp ya-     istiridye tanesinden de esinleni-   Kuram ve uygulamanın harman-
        ratıcılık ve yenilikçilik ekosistemi   lerek yeni ürünler tasarlayan in-  lanmasıyla  özenle  hazırlanmış
        oluşturmak için artık pek çok se-    sanoğlunun daha çok okuması,        bu  eseri  keyifle  okuyacağınızı
                                             araştırması  ve  derin  gözlemler
                                                                                 düşünüyor,  iyi  okumalar  diliyo-
        bebimiz var.
                                             yaparak hayatı anlamlandırması      rum.
         Çünkü  araştırmalar  gösteriyor
         ki,  en  yaratıcı  olduğumuz  dö-

         nemler  okul  çağlarımız.  Son-                                                        Emine SÖĞÜT
         rasında  kalıplarımız  bizi  özgür                                                  Matematik Öğretmeni
         düşünmekten alıkoyuyor, kendi
         sınırlarımızı  kendimiz  daraltıyo-
         ruz.  Size  arkanıza  sıkı  yaslanın
         dedim  ama  koltuklar  inanılmaz

         rahat;  bazen  bir  müzeye,  ba-
         zen  bir  ormana  dönüşebiliyor-
         lar.  Doğada  bir  çam  kozalağı-
         nın hava koşullarına göre açılıp
         kapanmasından       esinlenilerek
         geliştirilen kumaşların içinde ne
         terlediğinizi   hissediyorsunuz,
         ne  de  üşüdüğünüzü.  Öyleyse

         bundan sonra park ve bahçeler-
         de dolaşırken çevremizde neler
         var, onlardan nasıl faydalanabi-
         lir,  onlara  nasıl  katkımız  olabi-
         lir  diye  düşünmek  zor  olmasa
         gerek.  Belki  üstümüze  yapışan

         dikenlere daha dikkatli bakarız.
         Çünkü cırt cırtların icadına pan-
         tolonlara inatla yapışan dikenler
         sebep olmuşlar.

         Yine  şanslıyız  ki,  yolculuğumuz
         sırasında  rehberimiz  biz  ne  za-



                                                             YALOVA                                              41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45