Page 44 - e-Dergi_Calikusu_07032022.pdf
P. 44

Öğrencilerimizin                            Köşe Yazısı

            Kaleminden…                              Yabancı Dil Eğitimi


                     ŞİİR                          Dünyada yaşanan toplumsal, ekonomik, sosyal ve kültürel gelişme-
                                                   ler çok dilliliğin ve çok kültürlülüğün özümsenmesine sebep olmuş-
                                                   tur. Bu durum da, erken yaşlarda yabancı dil öğretimine başlanma-
                                                   sını önemli kılmıştır.
         GÖKYÜZÜNÜN SEVİNCİ
                                                   Çocukların  öğrenme  hızları  yetişkinlere  göre  çok  daha  hızlıdır.
         Öyle baktım bulutlara,
                                                   Özellikle yabancı dil öğrenimi için ise doğru zaman çok önemlidir.
         O masum beyazlığa.                        Yabancı dil eğitimine ne kadar erken ve yoğun başlanırsa o kadar
                                                   verim alınmaktadır. Ülkemizde de devlet okullarında yabancı dil
         Güldü gökyüzü bana bakarak,               eğitimi ilkokul 2. sınıfa kadar indirilmiş, ortaokul ilk seviye için ise
                                                   yabancı dil ağırlıklı eğitim uygulaması getirilmiştir. Okulumuzda,
         O  anda  ağladı  bulutlar  sevinç-        yabancı dil ağırlıklı eğitim programı, 2016-2017 Eğitim-Öğretim yı-
         ten.
                                                   lından bu yana uygulanmaktadır. Sınıflarımız, öğretmen-öğrenci,
         Güneş mutlulukla parladı birden           öğrenci-öğrenci  etkileşimini  desteklemeye  yönelik  olarak  U-tipi
                                                   oturma düzeninde tasarlanmıştır. Okulumuzdaki yabancı dil ağır-
         Gökyüzü sevindi bana bakarak.             lıklı eğitim veren sınıflarımızda haftalık 11+2 ders saati sistemiyle

                                                   eğitim  verilmektedir.  Öğrencilerimiz,  5.sınıftan  itibaren  okuma,
         Ne güzel bu sema,
                                                   yazma, dinleme, konuşma olmak üzere dört temel beceriye odak-
         Islattı beni sevimli bulutlar.            lanan yoğun bir şekilde yabancı dil eğitimi almaktadır.

         Hep böyle gül gökyüzü,                    Sınıflarımızda  yola  çıkış  noktamız  öğrenmenin  kendisini  oluştur-
                                                   maktadır. Bu amaç doğrultusunda;  communicative activities (ile-
         Sevindir masum çocukları.
                                                   tişimsel  aktiviteler)  başta  olmak  üzere  cooperative  learning  (iş
                                                   birliğine  dayalı  öğrenme),    critical  thinking  (eleştirel  düşünme),
                                                   dictation (dikte), discovery technique (keşif tekniği), drama and
               Timaf Haj HASAN
           Kardelen İlk / Ortaokulu 7. Sınıf       dramatization (oyun ve oyunlaştırma), story telling (öykü anlatı-
                    Öğrencisi                      cılığı), mime (pandomim), question and answer drill (soru-cevap
                                                   yöntemi), reading activities (okuma aktiviteleri), task-based lear-
                                                   ning (görev tabanlı öğrenme), video-based learning (video tabanlı
                                                   öğrenme) gibi pek çok eğitim yöntem ve tekniklerinden yararlan-
                                                   maktayız. Öğrencilerimiz, öğrenme sürecinde her zaman etkin ola-
                                                   rak rol aldığı sınıf içi etkinliklerin yanı sıra web 2.0 araçlarını kul-
                                                   lanarak  yaptıkları  etkinliklerle  de  edindikleri  kazanımları,  gerçek
                                                   yaşama yönelik uygulama alanı bulmaktadır. Bu noktada, öğrenci-
                                                   lerimize hedef dile ilişkin beceriler, kültürel & kültürlerarası beceri-
                                                   lerin yanında yaratıcı düşünme, etkili iletişim becerileri, araştırma,
                                                   problem çözme, karar verme, teknoloji okuryazarlığı gibi 21.yüzyıl
                                                   becerilerini de kazandırmayı hedeflemekteyiz.

                                                   Yoğun ama eğlenceli bir programla yabancı dile maruz kalan öğ-
                                                   rencilerimiz,  öğrenmeye  kolaylıkla  aktif  katılım  sağlarken;  özgü-
                                                   venlerindeki  artış  ve  farklılıklara  daha  rahat  uyum  sağlama  gibi
                                                   konularda da gelişim göstermişlerdir. Öğrendiklerini pratikte de
                                                   kullanabilen nesiller olarak daha pek çok konuda başarı sağlayacak-
                                                   ları şüphesizdir.
                                                                    Hilâl ARSLANOĞLU GEDİK     Selin GÜMÜŞ
                                                                            İngilizce Öğretmeni  İngilizce Öğretmeni


                                                             YALOVA                                              44
   39   40   41   42   43   44   45