Page 44 - e-Dergi_Calikusu_07032022.pdf
P. 44
Öğrencilerimizin Köşe Yazısı
Kaleminden… Yabancı Dil Eğitimi
ŞİİR Dünyada yaşanan toplumsal, ekonomik, sosyal ve kültürel gelişme-
ler çok dilliliğin ve çok kültürlülüğün özümsenmesine sebep olmuş-
tur. Bu durum da, erken yaşlarda yabancı dil öğretimine başlanma-
sını önemli kılmıştır.
GÖKYÜZÜNÜN SEVİNCİ
Çocukların öğrenme hızları yetişkinlere göre çok daha hızlıdır.
Öyle baktım bulutlara,
Özellikle yabancı dil öğrenimi için ise doğru zaman çok önemlidir.
O masum beyazlığa. Yabancı dil eğitimine ne kadar erken ve yoğun başlanırsa o kadar
verim alınmaktadır. Ülkemizde de devlet okullarında yabancı dil
Güldü gökyüzü bana bakarak, eğitimi ilkokul 2. sınıfa kadar indirilmiş, ortaokul ilk seviye için ise
yabancı dil ağırlıklı eğitim uygulaması getirilmiştir. Okulumuzda,
O anda ağladı bulutlar sevinç- yabancı dil ağırlıklı eğitim programı, 2016-2017 Eğitim-Öğretim yı-
ten.
lından bu yana uygulanmaktadır. Sınıflarımız, öğretmen-öğrenci,
Güneş mutlulukla parladı birden öğrenci-öğrenci etkileşimini desteklemeye yönelik olarak U-tipi
oturma düzeninde tasarlanmıştır. Okulumuzdaki yabancı dil ağır-
Gökyüzü sevindi bana bakarak. lıklı eğitim veren sınıflarımızda haftalık 11+2 ders saati sistemiyle
eğitim verilmektedir. Öğrencilerimiz, 5.sınıftan itibaren okuma,
Ne güzel bu sema,
yazma, dinleme, konuşma olmak üzere dört temel beceriye odak-
Islattı beni sevimli bulutlar. lanan yoğun bir şekilde yabancı dil eğitimi almaktadır.
Hep böyle gül gökyüzü, Sınıflarımızda yola çıkış noktamız öğrenmenin kendisini oluştur-
maktadır. Bu amaç doğrultusunda; communicative activities (ile-
Sevindir masum çocukları.
tişimsel aktiviteler) başta olmak üzere cooperative learning (iş
birliğine dayalı öğrenme), critical thinking (eleştirel düşünme),
dictation (dikte), discovery technique (keşif tekniği), drama and
Timaf Haj HASAN
Kardelen İlk / Ortaokulu 7. Sınıf dramatization (oyun ve oyunlaştırma), story telling (öykü anlatı-
Öğrencisi cılığı), mime (pandomim), question and answer drill (soru-cevap
yöntemi), reading activities (okuma aktiviteleri), task-based lear-
ning (görev tabanlı öğrenme), video-based learning (video tabanlı
öğrenme) gibi pek çok eğitim yöntem ve tekniklerinden yararlan-
maktayız. Öğrencilerimiz, öğrenme sürecinde her zaman etkin ola-
rak rol aldığı sınıf içi etkinliklerin yanı sıra web 2.0 araçlarını kul-
lanarak yaptıkları etkinliklerle de edindikleri kazanımları, gerçek
yaşama yönelik uygulama alanı bulmaktadır. Bu noktada, öğrenci-
lerimize hedef dile ilişkin beceriler, kültürel & kültürlerarası beceri-
lerin yanında yaratıcı düşünme, etkili iletişim becerileri, araştırma,
problem çözme, karar verme, teknoloji okuryazarlığı gibi 21.yüzyıl
becerilerini de kazandırmayı hedeflemekteyiz.
Yoğun ama eğlenceli bir programla yabancı dile maruz kalan öğ-
rencilerimiz, öğrenmeye kolaylıkla aktif katılım sağlarken; özgü-
venlerindeki artış ve farklılıklara daha rahat uyum sağlama gibi
konularda da gelişim göstermişlerdir. Öğrendiklerini pratikte de
kullanabilen nesiller olarak daha pek çok konuda başarı sağlayacak-
ları şüphesizdir.
Hilâl ARSLANOĞLU GEDİK Selin GÜMÜŞ
İngilizce Öğretmeni İngilizce Öğretmeni
YALOVA 44