Page 36 - e-Dergi_Calikusu_07032022.pdf
P. 36

kinliklerinin  nasıl  tasarlanacağı,
              ARMUTLU’DA                                                        bilgiye en doğru ve en kısa yol-

                                                                                dan nasıl güvenlerinin oluşması,
               HAYAT BOYU                                                       meslek edinmelerinde katkı sağ-

                                                                                laması  bakımından  her  bireye
                     ÖĞRENME                                                    dokunan bir süreç olmuştur.


            ÇALIŞMALARI                                                         Örgün  eğitim  kurumları  dışın-
                                                                                daki  yetişkin  bireylerin  sahip
                                                                                olduğu bilgi ve becerilerin yeni-
         Öğrenme uzun ve hayat boyun-                                           lenmesi,  geliştirilmesi,  meslekî
         ca devam eden bir süreçtir. “Öğ-                                       yeterliklerinin  geliştirilmesi  ve

         renmenin yaşı yoktur.” demiştir                                        artırılması yaygın eğitim sürecin-
         atalarımız.  Yetişkin  eğitiminin                                      de gerçekleştirilmektedir.
         gerekliliğinin  anlaşılması  sonu-                                     Hayat  boyu  öğrenme  ve  yetiş-
         cu  Yaşam  Boyu  Öğrenme;  Halk                                        kin  eğitimi  toplum  dinamikleri
         Eğitimi,  Yetişkin  Eğitimi  ve  Yay-                                  açısından  çok  önemlidir.  Yetiş-
         gın Eğitim ilk olarak 1939 yılında                                     kin bireylerin yeteneklerini fark
         yapılan  1.  Millî  Eğitim  şûrasında                                  etmeleri,  öz  güvenlerinin  oluş-

         “Lahikalar Halk Terbiyesi” bölü-    dan  günümüze  dek  Türk  Millî    ması, meslek edinmede başarılı
         münde ele alınmıştır. Yaygın eği-   Eğitim sisteminin önemli bir ya-   adımlar atmalarını sağlayan yani
         tim şûralarında Türk Millî Eğitim   pısal parçası olmuştur.            bireylerin  hayatlarına  dokunan
         sisteminin  yapısal  bir  boyutunu   Yetişkin eğitimi planlanırken he-  çok önemli bir süreçtir. Planlı ve
         meydana  getirdiğinden  dolayı      def grup, bu grubun özellikleri,   disiplinli bir şekilde ele alınmaya
         sıklıkla  gündeme  gelmiş  ve  ka-  ihtiyaçları, fiziksel ve psikolojik   devam  edilmeli  ve  geliştirilerek
         rarlar  alınmıştır.17.  Millî  Eğitim   özellikleri irdelenmiştir. Eğitim-  sürdürülmelidir.
         Şûrasında,  yaşam  boyu  öğren-     cilerin ve uzmanların yıllar boyu
         me geniş bir çerçevede ele alın-    yaptıkları  çalışmalarda  planla-

         mıştır. Bu konuda yirmi altı karar   ma  yapılırken  uygun  öğretim
         alınmıştır. Yaygın eğitim o yıllar-  yöntemlerinin  neler  olduğu,

                                             yetişkinler  için  eğitim  etkinlik-
                                             lerinin neler olduğu, eğitim et-






















                                                                                            Nazan ÖĞÜŞLÜ
                                                                                               Sınıf Öğretmeni




                                                             YALOVA                                              36
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41