Page 36 - e-Dergi_Calikusu_07032022.pdf
P. 36
kinliklerinin nasıl tasarlanacağı,
ARMUTLU’DA bilgiye en doğru ve en kısa yol-
dan nasıl güvenlerinin oluşması,
HAYAT BOYU meslek edinmelerinde katkı sağ-
laması bakımından her bireye
ÖĞRENME dokunan bir süreç olmuştur.
ÇALIŞMALARI Örgün eğitim kurumları dışın-
daki yetişkin bireylerin sahip
olduğu bilgi ve becerilerin yeni-
Öğrenme uzun ve hayat boyun- lenmesi, geliştirilmesi, meslekî
ca devam eden bir süreçtir. “Öğ- yeterliklerinin geliştirilmesi ve
renmenin yaşı yoktur.” demiştir artırılması yaygın eğitim sürecin-
atalarımız. Yetişkin eğitiminin de gerçekleştirilmektedir.
gerekliliğinin anlaşılması sonu- Hayat boyu öğrenme ve yetiş-
cu Yaşam Boyu Öğrenme; Halk kin eğitimi toplum dinamikleri
Eğitimi, Yetişkin Eğitimi ve Yay- açısından çok önemlidir. Yetiş-
gın Eğitim ilk olarak 1939 yılında kin bireylerin yeteneklerini fark
yapılan 1. Millî Eğitim şûrasında etmeleri, öz güvenlerinin oluş-
“Lahikalar Halk Terbiyesi” bölü- dan günümüze dek Türk Millî ması, meslek edinmede başarılı
münde ele alınmıştır. Yaygın eği- Eğitim sisteminin önemli bir ya- adımlar atmalarını sağlayan yani
tim şûralarında Türk Millî Eğitim pısal parçası olmuştur. bireylerin hayatlarına dokunan
sisteminin yapısal bir boyutunu Yetişkin eğitimi planlanırken he- çok önemli bir süreçtir. Planlı ve
meydana getirdiğinden dolayı def grup, bu grubun özellikleri, disiplinli bir şekilde ele alınmaya
sıklıkla gündeme gelmiş ve ka- ihtiyaçları, fiziksel ve psikolojik devam edilmeli ve geliştirilerek
rarlar alınmıştır.17. Millî Eğitim özellikleri irdelenmiştir. Eğitim- sürdürülmelidir.
Şûrasında, yaşam boyu öğren- cilerin ve uzmanların yıllar boyu
me geniş bir çerçevede ele alın- yaptıkları çalışmalarda planla-
mıştır. Bu konuda yirmi altı karar ma yapılırken uygun öğretim
alınmıştır. Yaygın eğitim o yıllar- yöntemlerinin neler olduğu,
yetişkinler için eğitim etkinlik-
lerinin neler olduğu, eğitim et-
Nazan ÖĞÜŞLÜ
Sınıf Öğretmeni
YALOVA 36