Page 24 - e-Dergi_Calikusu_07032022.pdf
P. 24

Mevlüt ERDEM
                                                                              Yalova İl Millî Eğitim Müdürlüğü

                                                                                dürü  eğitimler  alarak  uygulama
                                                                                çalışmaları yaptı. Her hafta 1 saat
                                                                                hazırlık 2 saat uygulama ve 1 saat
                                                                                değerlendirme aşamasından olu-

                                                                                şan Harezmî Eğitim Modeli çalış-
                                                                                maları  2019  –  2020  Eğitim  Öğre-
                                                                                tim yılı için toplam 24 hafta olarak
                                                                                planlandı;  ancak  Covid-19  salgını
                                                                                nedeniyle o yıl maalesef çalışma-
                                                                                lar sonuca ulaştırılamaadı.

                                                                                2021 – 2022 Eğitim Öğretim yılın-
                                                                                da ise, merkez ilçede bulunan 75.

        İstanbul  Milli  Eğitim  Müdürlüğü   sını  sağlamakta,  disiplinler  arası   Yıl  Ziya  Gökalp  İlkokulu  Harezmî
        tarafından geliştirilmiş bir eğitim   yaklaşımı  yeniden  yorumlayarak   Eğitim  Modeli  uygulamalarına
        modeli olan Harezmî Eğitim Mo-      farklı  disiplinlere  eş  değerde  yer   başlayacak.  Bu  kapsamda  eğiti-
        deli;  çocukların  teknolojiyi  kulla-  vererek işbirliğini benimsemekte,   ci  eğitimleri  çevrimiçi  ortamlar-
        narak nasıl üretebileceklerini keş-  robotik ve oyun tasarımı ile eğle-  da tamamlanmış olup Harezmî il
        fetmelerinin yanında güvenli, etik   nerek üretmekte ve böylece ken-    koordinatörü  rehberliğinde  okul

        ve ahlâki değerleri özümseyerek     dini sürekli güncellemektedir.      hazırlık çalışmaları da tamamlan-
        bilimsel  araştırma  yöntemleriyle                                      dı.  20  hafta  sürecek  olan  eğitim
        belirlediği süreci öğretmenleriyle   İLİMİZDE HAREZMÎ                   modeli  çalışmaları  Aralık  ayının
        değerlendirip güncelleyen bir eği-  EĞİTİM MODELİ                       son  haftası  öğrencilerin  seçimi
        tim modelidir.                      Harezmî  Eğitim  Modeli  ilimizde   ve velilerin bilgilendirilmesi etkin-
                                            ilk kez 2019 – 2020 Eğitim Öğre-    likleri  ile  başladı.arası  öğrenme
        Eğitimin diğer süreçlerine doğru-   tim yılında Mareşal Fevzi Çakmak    sürecine  olumlu  katkısı  görülen
        dan  ve  nitelikli  bir  etkide  bulun-  İlkokulu  ile  700.  Yıl  Osmangazi   Harezmî  Eğitim  Modelinin  ilimi-

        duğu için genel bir eğitim modeli   İlkokulunda  uygulanmaya  baş-      ze,  okulumuza,  yönetici  ve  öğ-
        olarak  da  ele  alınabilir.  Öğrenci-  landı.  Bu  iki  okulumuzda  20’şer   retmenlerimize  ve  en  önemlisi
        lerin günlük, gerçek yaşam prob-    öğrenciden oluşan sınıflarda top-   öğrencilerimize  de  fayda  sağla-
        lemlerini  tanımlayarak  çözmek     lam  10  öğretmen  ve  2  okul  mü-  masını temenni ediyoruz.
        üzere algoritma tasarlayan, prob-
        lemin  adım  adım  nasıl  çözülece-
        ğini  belirleyip  programlamanın
        gücünden  faydalanarak  yenilikçi
        fikirler üretme sürecidir.


        Modelin zemininde beş ana baş-
        lık  mevcuttur.  Model;  bilgisayar
        bilimi öğretimini sosyal bilim dalı
        ile bütünleştirmekte, işlemsel dü-
        şünme  becerisini  hayata  adapte
        etmekte,  programlama  ve  öğre-
        tim  araçlarının  etkin  kullanılma-


                                                             YALOVA                                              24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29