Page 24 - e-Dergi_Calikusu_07032022.pdf
P. 24
Mevlüt ERDEM
Yalova İl Millî Eğitim Müdürlüğü
dürü eğitimler alarak uygulama
çalışmaları yaptı. Her hafta 1 saat
hazırlık 2 saat uygulama ve 1 saat
değerlendirme aşamasından olu-
şan Harezmî Eğitim Modeli çalış-
maları 2019 – 2020 Eğitim Öğre-
tim yılı için toplam 24 hafta olarak
planlandı; ancak Covid-19 salgını
nedeniyle o yıl maalesef çalışma-
lar sonuca ulaştırılamaadı.
2021 – 2022 Eğitim Öğretim yılın-
da ise, merkez ilçede bulunan 75.
İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü sını sağlamakta, disiplinler arası Yıl Ziya Gökalp İlkokulu Harezmî
tarafından geliştirilmiş bir eğitim yaklaşımı yeniden yorumlayarak Eğitim Modeli uygulamalarına
modeli olan Harezmî Eğitim Mo- farklı disiplinlere eş değerde yer başlayacak. Bu kapsamda eğiti-
deli; çocukların teknolojiyi kulla- vererek işbirliğini benimsemekte, ci eğitimleri çevrimiçi ortamlar-
narak nasıl üretebileceklerini keş- robotik ve oyun tasarımı ile eğle- da tamamlanmış olup Harezmî il
fetmelerinin yanında güvenli, etik nerek üretmekte ve böylece ken- koordinatörü rehberliğinde okul
ve ahlâki değerleri özümseyerek dini sürekli güncellemektedir. hazırlık çalışmaları da tamamlan-
bilimsel araştırma yöntemleriyle dı. 20 hafta sürecek olan eğitim
belirlediği süreci öğretmenleriyle İLİMİZDE HAREZMÎ modeli çalışmaları Aralık ayının
değerlendirip güncelleyen bir eği- EĞİTİM MODELİ son haftası öğrencilerin seçimi
tim modelidir. Harezmî Eğitim Modeli ilimizde ve velilerin bilgilendirilmesi etkin-
ilk kez 2019 – 2020 Eğitim Öğre- likleri ile başladı.arası öğrenme
Eğitimin diğer süreçlerine doğru- tim yılında Mareşal Fevzi Çakmak sürecine olumlu katkısı görülen
dan ve nitelikli bir etkide bulun- İlkokulu ile 700. Yıl Osmangazi Harezmî Eğitim Modelinin ilimi-
duğu için genel bir eğitim modeli İlkokulunda uygulanmaya baş- ze, okulumuza, yönetici ve öğ-
olarak da ele alınabilir. Öğrenci- landı. Bu iki okulumuzda 20’şer retmenlerimize ve en önemlisi
lerin günlük, gerçek yaşam prob- öğrenciden oluşan sınıflarda top- öğrencilerimize de fayda sağla-
lemlerini tanımlayarak çözmek lam 10 öğretmen ve 2 okul mü- masını temenni ediyoruz.
üzere algoritma tasarlayan, prob-
lemin adım adım nasıl çözülece-
ğini belirleyip programlamanın
gücünden faydalanarak yenilikçi
fikirler üretme sürecidir.
Modelin zemininde beş ana baş-
lık mevcuttur. Model; bilgisayar
bilimi öğretimini sosyal bilim dalı
ile bütünleştirmekte, işlemsel dü-
şünme becerisini hayata adapte
etmekte, programlama ve öğre-
tim araçlarının etkin kullanılma-
YALOVA 24