Page 25 - Calikusu 3.Sayı
P. 25

bir  ilgi  ve  hevesle  çalışmalarına
                                                                                devam  ediyor.  TET  (Tech  Enthu-
                                                                                siast Team) öğrencileri eğlenerek
                                                                                ve  öğrenerek  farklı  kulvarlarda

                                                                                yarışmak için çalışıyor.  Öğretmen
                                                                                Enes  Yaşa,  bu  eğitimlerin  fayda-
                                                                                larını  şöyle  sıralıyor:  “Yaratıcılığı
                                                                                teşvik eder, fikirlerin şekillenmesi-
                                                                                ni sağlar, problem çözmeyi öğretir,
                                                                                eleştirel düşünmeyi teşvik eder ve
                                                                                analitik düşünceyi teşvik eder. Bel-

                                                                                ki de en önemli yanı, bu saydıkları-
                                                                                mızın hepsini eğlendirerek yapma-
                                                                                sıdır.”

                                                                                Öğrenciler  öncelikle  “Bilim  Kah-
        Günlük  hayatımızda  sıklıkla  zik-  gerek  takviye  eğitimlerle  bu  ek-  ramanlari  Bulusuyor  /  First  Lego
        rettiğimiz  “teknoloji”  artık  yaş   siği tamamlamaya çalışıyor. Şehit   League”a,  bunun  yanı  sıra  Tek-
        aralığı  fark  etmeksizin  herkesin   Muhammed  İslam  Altuğ  İmam      nofest,  Tübitak  gibi  ulusal  ve
        hayatının odağı haline gelmiş du-   Hatip Ortaokulu da çağın gereği-    uluslararası  turnuvalara  hazırla-
        rumda.  Teknolojinin  ulaşımdan     ne uymak için çalışmalarını sürdü-  nıyor. İnovasyon LAB’da yazılım,
        tedavi yöntemlerine, bilimsel ça-   rüyor.                              robotik kodlama, 3D yazıcı ve 3D

        lışmalardan ev işlerine ve eğitim                                       tasarım kursları da veriliyor. Ayrı-
        öğretime  kadar  pek  çok  alanda   Şehit  Muhammed  İslam  Altuğ       ca ekip, katıldığı “First Lego Lea-
        olumlu ve olumsuz etkilerini gör-   İmam Hatip Ortaokulu Fen Bilim-     gue” mücadelesinde robot tasarı-
        mek mümkün.                         leri Öğretmeni Enes Yaşa Önder-     mı 2.’lik ödülünü ve yarışmanın en
                                            liğinde  kurulan  “İnovasyon  LA-
        Genel  anlamıyla  makinelerin,      B”da okulun Robot Takımı büyük      yüksek 3. puanını almıştır.
        aygıtların,  yöntemlerin  tümünü
        kapsayan  bir  uygulama  bilgisi

        olan teknolojinin varlığı, yararları,
        zararları,  bağımlılığı  gündemden
        hiç düşmeyen konulardan.

        Gelecekte  dünyayı  değiştirecek
        birçok teknolojik gelişme olacağı
        tahmin ediliyor. Gelişme göstere-
        cek ve belki de keşfedilecek yeni
        alanlar  hayatımızın  merkezinde

        yer almaya hazırlanıyor. Kodlama
        ve  yazılım  ise  21.  yüzyılda  ülke-
        mizin  geleceği  çocuklarımız  için
        temel yetenek alanları ve okulla-
        rın her kademesinde müfredatın
        önemli  bileşeni haline gelmiş du-                                                        Seda ÖZYER
        rumda. Geleceğe yatırım yapmak                                              Şehit Muhammed İslam Altuğ
        isteyen  her  kurum,  gerek  kurs                                                  İmam Hatip Ortaokulu


                                                             YALOVA                                              25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30