Page 37 - e-Dergi_Calikusu_10012022
P. 37
Köşe Yazısı
Ç Çınarcık ınarcık
Ortaokulu taokulu
Or Soru Sorabilmek
Öğrencileri rencileri
Öğ Çoktan seçmeli soruları o kadar be-
nimsemişiz ki; sorular farklı türlere
Geleceğe dönüşünce daralıyoruz, bunalıyoruz,
Geleceğe
alışamıyoruz onlara. Kalıplaşmış yar-
Koşuyor
Koşuyor gılar dışına çıkmaktan korkuyor, farklı
pencerelerden bakmaya çekiniyoruz.
Oysaki gerçek hayat her zaman seçe-
nek sunmuyor, çoğu zamansa haber
Milli Eğitim Bakanlığının 2023 vizyo- Öğrenciler önceki yıllarda kısıtlı im- vermeden sınav yapıyor. Bu gerçeğe
nu kapsamında gerçekleştirilen yazı- kânlarla gerçekleştirdikleri projeleri öğrencilerimizi ne kadar hazırlıyoruz?
lım, tasarım ve beceri atölyelerinden bu atölye sayesinde daha donanımlı
biri de Çınarcık Ortaokuluna kazandı- bir ortamda gerçekleştirebiliyor ol- Gelin birlikte düşünelim, bu soruya be-
rıldı. Öğrencileri düşünmeye, tasarla- manın mutluğunu yaşıyor. Atölye- raber cevap bulmaya çalışalım.
maya ve üretmeye sevk eden ve ya- de bulunan arduino setler (yağmur
sensörü, sıcaklık sensörü, mesafe Bir bireyin eğitiminin temel amacı
sensörü, ışık sensörü, buzzer, servo standart testlere, performans bazlı
motor vd.), bilgisayarlar, 3D yazıcı değerlendirmelere ya da gelecekte ka-
gibi birçok malzemeyle hem öğre- zanacağı gelire dayandırılamaz ve bu
niyor hem de üretiyorlar ve bilgiyi değişkenlerle ölçülemezse?
beceriye, teoriği pratiğe çevirmenin
güzel örneklerini sergiliyorlar. Ya eğitimin amacı sadece insanlarla
değil aynı zamanda doğayla, ağaçlarla,
hayvanlarla, toprakla, ay ve gökyüzüy-
le birbirlerine bağlı oldukları hissini
aşağılamaksa?
zılım, üç boyutlu (3D) tasarım, grafik
tasarımı gibi uygulama alanlarına yö- Ya yaşamın amacı bu bağları ve neden
nelik çalışmaların yapıldığı atölyede oldukları tüm duyguları hissetmekse?
Çınarcık Ortaokulu öğrencileri çağın
gerektirdiği teknolojiyi etkin kullana- Soru sormaya başlamak çoktan seç-
bilme becerilerini geliştiriyor. meli sorularla oluşturduğumuz dünya-
mızı değiştirmek için bir başlangıç ola-
bilir belki de. Lütfen, şöyle bir durup
gökyüzüne bulutlara bakın, sonra tek
tek öğrencilerinizi gözlerinizin önüne
getirin. İçiniz rahatsa; yani onların dü-
şünebiliyor, sorgulayabiliyor ve ürete-
Hatice ERSÖZ biliyor olduklarından eminseniz doğru
Beden Eğitimi Öğretmeni yoldayız; hayallerimizle, umutlarımızla
güçlenerek büyüyoruz demektir.
Emine SÖĞÜT
Termal Yenimahalle Gümüşdere
Ortaokulu Matematik Öğretmeni
YALOVA 37