Page 37 - e-Dergi_Calikusu_10012022
P. 37

Köşe Yazısı
       Ç Çınarcık ınarcık



       Ortaokulu taokulu
       Or                                                                             Soru Sorabilmek

       Öğrencileri rencileri
       Öğ                                                                          Çoktan  seçmeli  soruları  o  kadar  be-
                                                                                   nimsemişiz  ki;  sorular  farklı  türlere
       Geleceğe                                                                    dönüşünce  daralıyoruz,  bunalıyoruz,
       Geleceğe
                                                                                   alışamıyoruz  onlara.  Kalıplaşmış  yar-
       Koşuyor
       Koşuyor                                                                     gılar dışına çıkmaktan korkuyor, farklı
                                                                                   pencerelerden  bakmaya  çekiniyoruz.
                                                                                   Oysaki gerçek hayat her zaman seçe-
                                                                                   nek  sunmuyor,  çoğu  zamansa  haber
        Milli Eğitim Bakanlığının 2023 vizyo-  Öğrenciler önceki yıllarda kısıtlı im-  vermeden  sınav  yapıyor.  Bu  gerçeğe
        nu kapsamında gerçekleştirilen yazı-  kânlarla gerçekleştirdikleri projeleri   öğrencilerimizi ne kadar hazırlıyoruz?
        lım, tasarım ve beceri atölyelerinden   bu atölye sayesinde daha donanımlı
        biri de Çınarcık Ortaokuluna kazandı-  bir  ortamda  gerçekleştirebiliyor  ol-  Gelin birlikte düşünelim, bu soruya be-
        rıldı. Öğrencileri düşünmeye, tasarla-  manın  mutluğunu  yaşıyor.  Atölye-  raber cevap bulmaya çalışalım.
        maya ve üretmeye sevk eden ve ya-     de bulunan arduino setler (yağmur
                                              sensörü,  sıcaklık  sensörü,  mesafe   Bir  bireyin  eğitiminin  temel  amacı
                                              sensörü, ışık sensörü, buzzer, servo   standart  testlere,  performans  bazlı
                                              motor  vd.),  bilgisayarlar,  3D  yazıcı   değerlendirmelere ya da gelecekte ka-
                                              gibi  birçok  malzemeyle  hem  öğre-  zanacağı gelire dayandırılamaz ve bu
                                              niyor  hem  de  üretiyorlar  ve  bilgiyi   değişkenlerle ölçülemezse?
                                              beceriye, teoriği pratiğe çevirmenin
                                              güzel örneklerini sergiliyorlar.                                                                                             Ya  eğitimin  amacı  sadece  insanlarla

                                                                                   değil aynı zamanda doğayla, ağaçlarla,
                                                                                   hayvanlarla, toprakla, ay ve gökyüzüy-
                                                                                   le  birbirlerine  bağlı  oldukları  hissini
                                                                                   aşağılamaksa?
        zılım, üç boyutlu (3D) tasarım, grafik
        tasarımı gibi uygulama alanlarına yö-                                      Ya yaşamın amacı bu bağları ve neden
        nelik  çalışmaların  yapıldığı  atölyede                                   oldukları tüm duyguları hissetmekse?
        Çınarcık Ortaokulu öğrencileri çağın
        gerektirdiği teknolojiyi etkin kullana-                                    Soru  sormaya  başlamak  çoktan  seç-
        bilme becerilerini geliştiriyor.                                           meli sorularla oluşturduğumuz dünya-

                                                                                   mızı değiştirmek için bir başlangıç ola-
                                                                                   bilir belki de. Lütfen, şöyle bir durup

                                                                                   gökyüzüne bulutlara bakın, sonra tek
                                                                                   tek öğrencilerinizi gözlerinizin önüne
                                                                                   getirin. İçiniz rahatsa; yani onların dü-
                                                                                   şünebiliyor, sorgulayabiliyor ve ürete-
                                                                Hatice ERSÖZ       biliyor olduklarından eminseniz doğru
                                                        Beden Eğitimi Öğretmeni    yoldayız; hayallerimizle, umutlarımızla
                                                                                   güçlenerek büyüyoruz demektir.


                                                                                                         Emine SÖĞÜT
                                                                                            Termal Yenimahalle Gümüşdere
                                                                                           Ortaokulu Matematik Öğretmeni

                                                             YALOVA                                              37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42