Page 19 - e-Dergi_Calikusu_10012022
P. 19

ki  kişiden  kaynaklanabiliyor.  Bizden   hissediyorum. Çünkü özellikle kitabın   K.K.:  İletişim  bir  zincirdir.  Bizler  öğ-
      kaynaklı nedenler üzerine düşünmeyi     içerisindeki egzersizleri yaparken ken-  rettiklerimizi,  söylediklerimizi  çoğu
      tercih etmediğimizde, bu süreçleri dü-  dileriyle  yüzleştiklerini  belirten  oku-  zaman geri bildirim olarak almıyoruz.
      zeltme  şansımız  da  pek  olmuyor.  Bu   yucular  da  oldu.  Sosyal  medyada  da   Ama bu, etkili bir iletişim kurmadığı-

      bağlamda, bu kitapta şunu anlatmaya     çok güzel paylaşımlara vesile oldu bu   mız  anlamına  gelmiyor.  Bizim  bugün
      çalıştım: “Hepimiz kötü iletişim süreç-  kitap. Elbette ki bunları görmek yazım   yarattığımız bir farkındalık, yarın baş-
      lerinin  içerisinde  bulunabiliriz,  bunu   amacıma  ulaştığımı  da  görmemi  ve   kası tarafından bir diğerine, ondan bir
      düzeltmek  her  zaman  sadece  bizim    “İyi ki!” dememi sağlıyor.           diğerine zincirleme şekilde aktarılabili-
      elimizde olmayabilir; ama kendi adımı-  S.Ö.:  Peki,  yazın  yolculuğunda  gele-  yor. Benim bundan hiçbir zaman habe-
                                                                                   rim olmasa da aslında başarılı iletişim
      za yapmamız gerekenleri fark edersek    cek projeleriniz var mı, varsa bundan   süreçlerinin  gerçekleşmesine  katkım
      kötü  süreçleri  düzeltmek  için  de  bir   sonraki  kitabınızda  da  yine  benzer   olabiliyor.  İletişimi  bu  şekilde  algıla-
      adım  atmış  oluruz.”  Okuyucuya  “ba-  konuları mı ele almayı düşünüyorsu-  mak  gerekiyor.  Başından  beri  bunun
      kın  siz  önyargılısınız,  olmayın”  değil,   nuz?                           bir “süreç” olduğunu dile getiriyoruz.

      “varsa mevcut önyargılarınızı ve ma-    K.K.:  “İnsanın  yazdıkça  yazası  gelir.”   Haliyle bir mesajın amacına ulaşmasını
      ruz kaldıklarınızı nasıl yönetebileceği-  derler;  sanırım  bu  doğru.  Çünkü  bir   o an beklemek, yanlış olur. Bu sürecin,
      nizi bilin” diyor bu kitap. Hatta içinde   noktadan sonra hem mesleki birikimi-  meyvelerini  uzun  vadede  vereceği-
      okuyucunun kendisi hakkında düşün-      nizi, hem deneyimlerinizi aktarma ihti-  nin farkında olarak sabırla yaklaşmak
      mesini,  iletişimlerinde  neler  yapıp   yacı duyuyorsunuz. “Bunlardan başka   gerekiyor.  Örneğin;  özellikle  ergenlik
      neler yapmadığını kendine söyleyebil-   insanlar da faydalansın, onların haya-  döneminin,  bireylerin  daha  acımasız
      mesini sağlayıcı birtakım etkinlikler de   tına  dokunayım.”  diyorsunuz.  Benim   ve empatiden uzak olduğu bir dönem

      var.  Haliyle  okuyucu,  sadece  okuyup   için de süreç böyle gidiyor. Şu an yine   olduğunu  düşündüğümüzde,  bu  sü-
      geçmek yerine kendisiyle ilgili üzerine   iletişimi  temel  alan  hayatın  içinden   reçte  önyargılardan  uzak-empatiye
      düşünebileceği  anlar  da  yaşıyor.  Yani   bir kitap projem var. Ben iletişimi çok   yakın iletişimler kurmayı bu gençlere
      önce kendiyle iletişim kuruyor. Okuyu-  önemsiyorum; çünkü  iletişim  hayatın   eğitimci olarak biz öğreteceğiz. Bu far-
      cuyla kurulan bu bağın önemli olduğu-   temeli, her şey iletişimle başlıyor. Bu-  kındalık belki zaman alacak ama yarın
                                                                                   yetişkin olduklarında, bu öğretilenler
      nu düşünüyorum.                         nun yanında bir de hikâye projem var.
                                              Şu an ikisi eş zamanlı ilerliyor. Umuyo-  mutlaka hayatlarının bir anında onla-
      S.Ö.: Bu noktada, önceki sorumla bağ-   rum, hazır olduğunda bu kitapları da   rın yanında olacak. Tıpkı bizlerde oldu-

      lantılı bir soru yöneltmek istiyorum.   okuyucuyla  paylaşmanın  heyecanını   ğu gibi…
      İlgili ve güzel bir okur kitlesi yakala-  yaşayacağım.  Sonrasını  da  artık  za-  S.Ö.: Sevgili Kübra Hocam, ayırdığınız
      dığınızı  düşünüyorum.  Okurlarınızın   man gösterecek.                      vakit ve bu güzel söyleşi için teşekkür
      kitapla ilgili geri dönüşleri nasıl oldu?  S.Ö.:  Son  olarak,  “eğitimcilere  bu   ediyorum.  En  kısa  zamanda  yeni  ki-
                                              konuda önerileriniz neler olur?” diye   taplarınızı okumak dileğiyle…
      K.K.:  Çok  güzel  geri  dönüşler  aldım.
      Okudukları  kimi  bölümler  için  “Ben   sormak isterim.
      hiç  böyle  düşünmemiştim”  diyenler,
      aktardığım  anekdotlarla  ilgili  olarak

      “Ben  de  benzer  bir  an  yaşamıştım.”
      diyenler  oldu.  Hatta  “Anlatmak  is-
      teyip  de  nasıl  anlatılır  diye  düşünür-
      düm,  ben  de  tam  da  yazdığınız  gibi
      söylemek isterdim.” şeklinde cümleler
      kuranlar  oldu.  Bunlar  elbette  ki  beni
      çok mutlu eden geri dönüşler. Çünkü
      bunları duydukça hem insanların duy-
      gularına  tercüman  olabildiğimi,  hem
      de  farkındalıklara  katkım  olduğunu


                                                             YALOVA                                              19
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24