Page 19 - e-Dergi_Calikusu_10012022
P. 19
ki kişiden kaynaklanabiliyor. Bizden hissediyorum. Çünkü özellikle kitabın K.K.: İletişim bir zincirdir. Bizler öğ-
kaynaklı nedenler üzerine düşünmeyi içerisindeki egzersizleri yaparken ken- rettiklerimizi, söylediklerimizi çoğu
tercih etmediğimizde, bu süreçleri dü- dileriyle yüzleştiklerini belirten oku- zaman geri bildirim olarak almıyoruz.
zeltme şansımız da pek olmuyor. Bu yucular da oldu. Sosyal medyada da Ama bu, etkili bir iletişim kurmadığı-
bağlamda, bu kitapta şunu anlatmaya çok güzel paylaşımlara vesile oldu bu mız anlamına gelmiyor. Bizim bugün
çalıştım: “Hepimiz kötü iletişim süreç- kitap. Elbette ki bunları görmek yazım yarattığımız bir farkındalık, yarın baş-
lerinin içerisinde bulunabiliriz, bunu amacıma ulaştığımı da görmemi ve kası tarafından bir diğerine, ondan bir
düzeltmek her zaman sadece bizim “İyi ki!” dememi sağlıyor. diğerine zincirleme şekilde aktarılabili-
elimizde olmayabilir; ama kendi adımı- S.Ö.: Peki, yazın yolculuğunda gele- yor. Benim bundan hiçbir zaman habe-
rim olmasa da aslında başarılı iletişim
za yapmamız gerekenleri fark edersek cek projeleriniz var mı, varsa bundan süreçlerinin gerçekleşmesine katkım
kötü süreçleri düzeltmek için de bir sonraki kitabınızda da yine benzer olabiliyor. İletişimi bu şekilde algıla-
adım atmış oluruz.” Okuyucuya “ba- konuları mı ele almayı düşünüyorsu- mak gerekiyor. Başından beri bunun
kın siz önyargılısınız, olmayın” değil, nuz? bir “süreç” olduğunu dile getiriyoruz.
“varsa mevcut önyargılarınızı ve ma- K.K.: “İnsanın yazdıkça yazası gelir.” Haliyle bir mesajın amacına ulaşmasını
ruz kaldıklarınızı nasıl yönetebileceği- derler; sanırım bu doğru. Çünkü bir o an beklemek, yanlış olur. Bu sürecin,
nizi bilin” diyor bu kitap. Hatta içinde noktadan sonra hem mesleki birikimi- meyvelerini uzun vadede vereceği-
okuyucunun kendisi hakkında düşün- nizi, hem deneyimlerinizi aktarma ihti- nin farkında olarak sabırla yaklaşmak
mesini, iletişimlerinde neler yapıp yacı duyuyorsunuz. “Bunlardan başka gerekiyor. Örneğin; özellikle ergenlik
neler yapmadığını kendine söyleyebil- insanlar da faydalansın, onların haya- döneminin, bireylerin daha acımasız
mesini sağlayıcı birtakım etkinlikler de tına dokunayım.” diyorsunuz. Benim ve empatiden uzak olduğu bir dönem
var. Haliyle okuyucu, sadece okuyup için de süreç böyle gidiyor. Şu an yine olduğunu düşündüğümüzde, bu sü-
geçmek yerine kendisiyle ilgili üzerine iletişimi temel alan hayatın içinden reçte önyargılardan uzak-empatiye
düşünebileceği anlar da yaşıyor. Yani bir kitap projem var. Ben iletişimi çok yakın iletişimler kurmayı bu gençlere
önce kendiyle iletişim kuruyor. Okuyu- önemsiyorum; çünkü iletişim hayatın eğitimci olarak biz öğreteceğiz. Bu far-
cuyla kurulan bu bağın önemli olduğu- temeli, her şey iletişimle başlıyor. Bu- kındalık belki zaman alacak ama yarın
yetişkin olduklarında, bu öğretilenler
nu düşünüyorum. nun yanında bir de hikâye projem var.
Şu an ikisi eş zamanlı ilerliyor. Umuyo- mutlaka hayatlarının bir anında onla-
S.Ö.: Bu noktada, önceki sorumla bağ- rum, hazır olduğunda bu kitapları da rın yanında olacak. Tıpkı bizlerde oldu-
lantılı bir soru yöneltmek istiyorum. okuyucuyla paylaşmanın heyecanını ğu gibi…
İlgili ve güzel bir okur kitlesi yakala- yaşayacağım. Sonrasını da artık za- S.Ö.: Sevgili Kübra Hocam, ayırdığınız
dığınızı düşünüyorum. Okurlarınızın man gösterecek. vakit ve bu güzel söyleşi için teşekkür
kitapla ilgili geri dönüşleri nasıl oldu? S.Ö.: Son olarak, “eğitimcilere bu ediyorum. En kısa zamanda yeni ki-
konuda önerileriniz neler olur?” diye taplarınızı okumak dileğiyle…
K.K.: Çok güzel geri dönüşler aldım.
Okudukları kimi bölümler için “Ben sormak isterim.
hiç böyle düşünmemiştim” diyenler,
aktardığım anekdotlarla ilgili olarak
“Ben de benzer bir an yaşamıştım.”
diyenler oldu. Hatta “Anlatmak is-
teyip de nasıl anlatılır diye düşünür-
düm, ben de tam da yazdığınız gibi
söylemek isterdim.” şeklinde cümleler
kuranlar oldu. Bunlar elbette ki beni
çok mutlu eden geri dönüşler. Çünkü
bunları duydukça hem insanların duy-
gularına tercüman olabildiğimi, hem
de farkındalıklara katkım olduğunu
YALOVA 19