MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜKLERİ YÖNETMELİĞİ
117
11:06
27.04.2025

Yönetmelik'le, Millî Eğitim Bakanlığının teşkilat, görev ve yetkilerinde yapılan değişiklik sonrası, il ve ilçe millî eğitim müdürlüklerinin teşkilat, görev, yetki ve sorumlulukları ile hizmetlerin yürütülmesine ilişkin esaslar düzenlendi.

 

Yapılan düzenlemeyle millî eğitim müdürlüklerindeki bilgi işlem ve eğitim teknolojileri şubesi, yenilik ve eğitim teknolojileri şubesi; öğretmen yetiştirme ve geliştirme şubesi, mesleki gelişim şubesi; insan kaynakları yönetimi şubesi de personel şubesi olarak değiştirildi. Bilgi işlem birimi, bütçe ve tahakkuk şubesi ile Denklik ve belge doğrulama şubesi oluşturuldu.

 

Ayrıca il millî eğitim müdürlüklerinde bilgi işlem, hukuk, iş yeri sağlık ve güvenlik ile sivil savunma hizmetleri il millî eğitim müdürüne bağlı birimler, ilçe millî eğitim müdürlüklerindeki bilgi işlem ile iş sağlığı ve güvenliği hizmetleri ise ilçe millî eğitim müdürüne bağlı bürolar tarafından yürütülecek.

 

Şube, birim ve bürolar tarafından yürütülecek hizmetler için görev ve sorumlulukların belirlendiği yönetmelikle, eğitim öğretim hizmetlerinde de eğitim öğretimi geliştirmeye yönelik görevler, eğitim kurumlarına yönelik görevler, öğrencilere yönelik görevler ile izleme, değerlendirme ve raporlamaya yönelik görevler yeniden düzenlendi.

 

Yönetmelik'le il ve ilçe personelinin görevleri ve iş bölümü tanımlamaları yapılırken kurulların ve il ve ilçe millî eğitim komisyonlarının görevleri de yeniden belirlendi.

 

Resmî Gazete'de 18 Kasım 2012'de yayımlanan "Millî Eğitim Bakanlığı İl ve İlçe Millî Eğitim Müdürlükleri Yönetmeliği" ise yürürlükten kaldırıldı.

 

Yönetmelik için tıklayınız

Yayın Tarihi: 27.04.2025