Her çocuk okul öncesi dönemde planlı-plansız etkilerle yoğun bir öğrenme ve etkileşim süreci yaşayarak gelişimini sürdürür. Çocuk bu dönemde ahlak ve inanç içerikli olan "sosyal ve kültürel kimlik geliştirme" yönünden de önemli mesafeler alır. Ahlaki erdemler bakımından olumlu-olumsuz şekillenmelerde bu dönemde belirginleşir.
Projenin hedef kitlesi olan Okul Öncesi Eğitim çağı çocuklarının gelişim süreci dikkate alındığında yaş grubunun Milli değerler etrafında Milli Bilincin oluşmasını desteklemenin yanı sıra çocuğun dil gelişimini desteklemek, toplumsal manevi değerler açısından farkındalık yaratma, farkında olma ve manevi değerlerin temellerinin oluşumunu sağlamak, değerler eğitimi kapsamında Dini ve Ahlaki değerlerin kazandırılması amacıyla Hz. Muhammed (S.A.V)'in hayatından örneklerle çocuğun üst öğrenimi de hedef alınarak kişisel gelişiminde Türk toplumuna özgü davranış ve değerlerinin İslam Ahlakıyla bütünleşmesi amaçlanmaktadır. Yaş grubuna uygun olarak hazırlanan eğitim programı çerçevesinde Müftülük ile işbirliği yapılarak kurumlar arası etkileşim ve işbirliğinde verimin arttırılması, okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılmasına katkı bulunmanın yanı sıra, erken yaşta din eğitimi aldırmak isteyen ailelerin kayıt dışı yollardan istihdam edilerek yanlış veya ehil olmayan kişiler veya oluşumlar tarafından eğitim ortamlarına yönlendirilmesinin zararlarını asgari düzeye indirmek te hedefler arasındadır.
Bu projenin, mevcut okul öncesi eğitim programlarının dışında tamamen veli isteğine bağlı olarak eğitime uygun mekanları asgari düzeyde temin edebilecek okul öncesi eğitim kurumlarında 4-6 yaş grubuna yönelik 12-18 öğrenci mevcutlu oluşturulan sınıflarda, haftalık 6 saat olmak üzere toplam 8 hafta boyunca konusunda uzman, pedagojik formasyon eğitimi almış müftülükçe temin edilen sertifikalı öğreticiler tarafından okul-veli-öğretmen işbirliği esaslı sürdürülmesi planlanmaktadır.